Saptamana aceasta, Guvernul ar putea lua in discutie, in prima lectura, propunerile de modificare a Codului fiscal. Destul de tarziu pentru a putea trece prin Parlament pana la sfarsitul lunii iunie, dar nu imposibil. In linii mari, modificarile sunt cele propuse inca de acum un an si pe care conducerea actuala a Ministerului Finantelor le-a mentinut in noul proiect de Cod fiscal. Majorarile de impozite pe proprietati, desi vor isca aprige discutii, sunt absolut echitabile si bine venite
Saptamana aceasta, Guvernul ar putea lua in discutie, in prima lectura, propunerile de modificare a Codului fiscal. Destul de tarziu pentru a putea trece prin Parlament pana la sfarsitul lunii iunie, dar nu imposibil. In linii mari, modificarile sunt cele propuse inca de acum un an si pe care conducerea actuala a Ministerului Finantelor le-a mentinut in noul proiect de Cod fiscal. Majorarile de impozite pe proprietati, desi vor isca aprige discutii, sunt absolut echitabile si bine venite. Peste tot in lume, impozitul pe averi concretizate in case cu suprafete mari si masini de capacitate mare este substantial. Nu e vorba aici nici de populism si nici de o sursa prea mare de venituri la buget, ci de echitate. si asta se inscrie in filozofia care a stat la baza introducerii cotei unice: impozite mici pe munca, profit si salariu, dar mai ridicate pe avere si consum. Daca e sa vorbim de populism, acesta trebuie amintit atunci cand vorbim de ambitia Guvernului de a nu majora TVA. O ambitie care va insemna mai putini kilometri de autostrada, mai putini bani in sanatate,mai putini bani atrasi de la Uniunea Europeana.
La fel de corecta este si prevederea privind disparitia impozitului pe venit pentru microintreprinderi. Dispare astfel o modalitate de a ocoli plata contributiilor pentru salariile mari. Est