Google a inregistrat o crestere a cotei de piata pentru a noua luna consecutiva, informeaza MSNBC care citeaza studiul intocmit de compania de cercetare americana ComScore Networks.
Astfel, cel mai mare motor de cautare din lume detinea la finele lunii aprilie o felie de 43,1% din piata cautarilor online din Statele Unite, numarul cautarilor efectuate prin Google fiind de peste 2,9 miliarde.
Aceasta este o crestere evidenta fata de o cota de piata de 42.7% inregistrata in martie si una de 36.5% in perioada similara a anului
trecut.
Pe pozitia a doua s-a clasat Yahoo, cu o cota de piata de 28% si aproximativ 1,3 miliarde de cautari efectuate. Yahoo este urmat de MSN, cu 12,9% din piata.
In acelasi timp, divizia de Internet a gigantului media Time Warner a inregistrat o scadere dramatica, de la o cota de piata de 9% anul trecut la 5,8% la finele lunii trecute. De asemenea, Ask.com a raportat o felie din piata de 5,8% in aprilie, in comparatie cu 6,9% in perioada similara a anului trecut.
Aprilie 2005 Aprilie 2006 %Crestere/Scadere
Google 36.5% 43.1% 6.6
Yahoo! 30.7% 28.0% (2.7)
MSN 16.1% 12.9% (3.2)
Time Warner 9.0% 6.9% (2.1)
Ask 6.1% 5.8%
Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, si-a fixat recent drept obiectiv urmatorii cinci ani pentru a castiga o felie cat mai importanta din segmentul publicitatii online dominat de Google si Yahoo, a declarat Steve Ballmer, director executiv in cadrul Microsoft.
Prezent in cadrul unui business lunch in Silicon Valley, Ballmer a apreciat ca perseverenta si abilitatea Microsoft de a crea noi tehnologii vor ajuta compania sa prinda din urma principalii jucatori din piata.
"Nu cred ca veti vedea transformari peste noapte. Este necesar sa avem o strategie pe termen lung, iar cinci ani reprezinta un obiectiv rational," a