Ideea, prin care parcul comercial are ca nucleu un hipermarket, in jurul caruia se dezvolta 6-7 retaileri din domenii complementare este aplicata la noi de Terra Invest, care a cumparat deja peste 50 de terenuri in orase cu mai mult de 50.000 de locuitori
Piata romaneasca de retail are capacitatea de a include un nou concept prin deschiderea primului "power center", un concept care se bucura de o popularitate crescuta in alte tari si este adus in Romania de compania romano-germana Terra Invest.
"Avand in vedere experienta noastra din anii trecuti in tari care au trecut printr-un fenomen de dezvoltare asemanator, cum ar fi Cehia si Ungaria, plecam de la premisa ca vor fi dezvoltate doua tipuri de complexuri comerciale cu amanuntul. Unul dintre acestea este asa-numitul power-center, un tip de complex comercial care poate fi realizat pe terenuri intre 10.000 si 20.000 mp, in toate orasele cu peste 35.000 locuitori. Are de obicei ca ancora un hipermarket sau magazine alimentare tip discounter, iar langa acesta sunt adusi chiriasi din branse diferite", sustine Klaus Reisenauer, directorul general al companiei Terra Invest. Prima investitie de acest gen, power center-ul Kaufland, se va concretiza in sectorul 3 al Capitalei, pe terenul de 3,5 hectare care gazduia fabrica de cosmetice Gerovital.
"Cea mai buna adaptare a conceptului «power center» ar fi cea de parc comercial. Se bazeaza pe gasirea unui teren amplasat excelent in interiorul unui cartier, pe care se aduc 6-7 retaileri relevanti din domenii care ofera produse si servicii complementare", spune Luiza Moraru, managerul Departamentului de Retail al Eurisko, consultantul exclusiv pentru acest proiect.
Intre supermarket si mall
O alta latura definitorie a conceptului este aceea ca el reprezinta un model functional intre un supermarket si un mall. Diferenta fundamentala fata