Romanii incep sa cheltuiasca mai putin pe mincare si din ce in ce mai mult pe ingrijirea personala, confirmind inca o dovada a alinierii la standardele europene.
Rezultatele unui studiu GFK asupra dinamicii pietei bunurilor de larg consum scot la iveala faptul ca segmentul de piata care a avut cea mai mare evolutie a fost cel al produselor nealimentare, in cadrul carora sint incluse produsele de ingrijire personala si cele de curatenie a gospodariei.
Acestea au inregistrat o rata de crestere de 33% in rindul consumului in primul semestru al lui 2005, fata de aceeasi perioada a anului precedent.
“Rezultatele studiului reflecta evolutia fireasca a pietei romanesti in apropiere de integrarea in Uniunea Europeana. Fata de media europeana, unde numai 17% dintre cheltuielile totale de consum sint pentru alimente, in Romania, ele reprezinta cea mai mare parte a cheltuielilor lunare.
Cresterea consumului de produse de ingrijire personala si curatenie reprezinta un prim semnal al cresterii nivelului de trai si ne asteptam sa vedem aceasta tendinta continuata”, declara Alexandra Olaru, corporate affairs director, Unilever.
In prima jumatate a lui 2005 s-a inregistrat, comparativ cu anul precedent, o crestere de 24% in valoare a consumului de produse din categoria bunurilor de larg consum. Categoriile de produse masurate au fost detergentii, produsele pentru ingrijire personala, produsele culinare, bauturile, dulciurile, cerealele si medicamentele.
Magazinele mari, in topul preferintelor
“Dezvoltarea comertului modern a fost elementul cel mai important care a impulsionat cresterea consumului”, afirma Raluca Raschip, consumer tracking manager GFK Romania.
Astfel, studiul mai releva ca ponderea hipermarketurilor si supermarketurilor a crescut de la 15% in 2004 la 19% in prima jumatate a a