Grupul japonez si-a propus sa-l detroneze pe actualul lider, General Motors, si detine suficienti asi in maneca incat sa-si atinga indraznetul obiectiv, in special in Franta. Constructorul american pierde deja teren deoarece americanii si-au indreptat atentia asupra autoturismelor care au un consum mai mic fata de cele produse de gigantii Ford si GM.
Ambitia comerciala a grupului Toyota este de a vinde aproximativ noua milioane de vehicule pe parcursul acestui an si 10 milioane de vehicule pana in anul 2010.
Pentru a atinge insa acest obiectiv, constructorul japonez trebuie sa investeasca mai intai in imbunatatirea procesului de productie.
In acest scop, exista voci in presa internationala care spun ca Toyota are deja proiectele de extindere a productiei pentru inca sase fabrici care vor fi construite in Rusia si in Statele Unite, iar pe parcurs acestora li se vor adauga inca patru asemenea proiecte, care vizeaza si piata din China si India.
Aceasta informatie, dezmintita de altfel de un purtator de cuvant al partii franceze, de la Valenciennes, aduce o veste buna pentru un sector deja marcat de anunturi devenite deja previzibile, de inchidere a fabricilor.
Totusi, productia anuala ar trebui sa ajunga la cel putin 270.000 de unitati in acest an, depasind cu mult cele 150.000 de unitati prevazute, in urma cu cinci ani, atunci cand celebrul constructor japonez a deschis o fabrica in Franta.
Daca obiectivul Toyota de a fi numarul unu mondial in ceea ce priveste vanzarea de autovehicule nu are consistenta si sanse de realizare din punct de vedere industrial, vanzarile de anul acesta ale brand-ului lansat de japonezi au toate sansele sa aduca optimismul atat in tabara japoneza, cat si in cea franceza. Toyota a depasit anul acesta vanzarile cu 1 milion de vehicule, fata de cele de anul trecut.
Pentru exercitiul financiar in curs, T