trebui închisă, iar lucrările de renovare să înceapă imediat. Deşi Iorgulescu a subliniat riscul găzduirii unor spectacole, conducerea Sălii, aflată în administraţia Regiei trebui închisă, iar lucrările de renovare să înceapă imediat. Deşi Iorgulescu a subliniat riscul găzduirii unor spectacole, conducerea Sălii, aflată în administraţia Regiei Autonome-Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat, este de altă părere. "Sala nu are probleme de rezistenţă. Singurele probleme sunt câteva ornamente de ipsos, care se desprind. Din această cauză le-am îmbrăcat în nişte meşuri până când se va stabili modalitatea de rezolvare a situaţiei. În urma expertizei efectuate anul trecut, s-a stabilit că trebuie să se execute lucrări, dar nu există pericol", a încercat să ne liniştească Nicolae Uţă, director tehnic al Sălii.
Sala Palatului nu a fost proiectată ca sală de concerte, ci de găzduire a congreselor partidului. "În privinţa acusticii nu am făcut mare lucru atunci (n.r. - în 1959, când a fost construită) şi ne vom chinui să facem acum", a explicat arhitectul Romeo Belea. Acesta a mai precizat că prin "mijloace electroacustice de ultimă generaţie vrem să avem o sală performantă pentru muzică". Proiectul de transformare a Sălii Palatului din Bucureşti în centru cultural al Capitalei este, momentan, la nivelul discuţiilor şi al schiţelor. "Bucureştiul are nevoie de o sală modernă de concerte. S-a vorbit în ultimii ani, pe bună dreptate, despre programe excelente neajutate de condiţii corespunzătoare", spune ministrul culturii. Pe primul plan se află problemele legate de acustică, apoi extinderea spaţiului, care ar include şi actuala sală de bingo, cu o capacitate de 800 de locuri, mărirea podiumului scenei pentru a scoate orchestra cât mai în faţă, refacerea unui perete existent, care se lasă din tavan şi micşorează sala de la 4.000 de locuri la 2.600-2.700. Romeo Bel