Integrarea României în Uniunea Europeană a adus un val de schimbări pe piaţa panificaţiei. Investiţii uriaşe, multă muncă, dar satisfacţii pe măsură. Nicolaie Giurgiu, directorul brutăriei Giurgiu Pan Prod, a considerat necesară o investiţie în afacerea condusă, pentru a supravieţui pe piaţă. Cu un nou sediu, dotat conform normelor europene, Giurgiu Pan Prod se poate încadra în topul firmelor de renume reghinene.
* Rep.: Cum a început totul?
Nicolaie Giurgiu: Am început cu trei muncitori, în 1995, la un cuptor ţărănesc, o vatră. Doi ani mai târziu, am făcut prima modernizare, am adus un cuptor din Germania, numărul salariaţilor crescând la 12, iar în 2000 am mai dotat brutăria cu încă un cuptor, procesul fiind atent supravegheat de 20 de oameni.
* Rep.: Aţi construit un nou sediu. Care va fi urmarea?
N.G.: Într-adevăr, din acest an, în luna iulie mai exact, va fi mutată toată producţia într-o clădire mult mai mare, foarte bine gândită. Zilele acestea va sosi un cuptor din Italia, care are o suprafaţă de coacere de 20,5 metri pătraţi. Practic, acest cuptor va face faţă întregii producţii. Am amenajat o cameră de dospire, cărucioarele sunt din inox, avem şi o maşină de spălat navete, am achiziţionat un malaxor cu două cuve. Am construit vestiare pentru muncitori, cu duşuri şi cameră de haine. La noi nimeni nu îşi duce acasă hainele de muncă, este un loc special unde se spală totul.
* Rep.: La cât se ridică investiţia?
N.G.: Noul sediu a costat 2,6 miliarde, iar cuptorul este 68000 euro. E mult, dar necesar. Dorim o calitate care să se ridice la standarde europene, de fapt, acesta este scopul nostru.
* Rep.: Munca este calificată?
N.G.: Chiar acum avem 15 muncitori care fac cursuri de calificare la Dumbrăvioara, se lucrează în trei schimburi, iar oamenii sunt mulţumiţi de condiţiile impuse.
* Rep.: Care este piaţa de