Faptul ca bancile nu vorbesc deschis despre costul total al unui credit este taxat de tot mai multi clienti. Situatia s-a facut cunoscuta mai intii prin vocea clientilor, nemultumiti de situatie. De aici a plecat si implicarea BNR si CNA, care au reusit sa puna capat reclamelor mincinoase la credite. Iata ca intervine si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, care a realizat un studiu asupra creditelor de consum. Concluzia: bancile mizeaza pe costuri ascunse!!
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor a lansat studiul referitor la creditul de consum. Studiul s-a bazat in principal, pe studierea paginilor de Internet ale bancilor, insa au fost utilizate si materiale informative si publicitare ale acestora. Bancile prezentate au fost cele incluse in pagina de Internet a BNR, ca entitate care supravegheaza si reglementeaza functionarea bancilor. Din aceasta lista au fost ignorate bancile care nu lucreaza cu persoanele fizice sau care nu ofera credit de consum. De asemenea, nu au fost studiate ofertele de credite imobiliare sau ipotecare, intrucit ele constituie o categorie aparte a creditului, care nu face parte din legislatia referitoare la creditul de consum uzual.
Studiul nu cuprinde nici oferta institutiilor financiare nebancare, care sint companii comerciale, dar oferind si ele credit pentru consum (de exemplu "Credisson") Ele au fost ignorate pentru ca situatia lor este in prezent in disputa, autoritatile urmind sa elaboreze o serie de reglementari privind obligatiile acestor firme astfel incit sa se elimine ceea ce Asociatia Romana a Bancilor sustine ca este "concurenta neloiala", referindu-se mai ales la situatiile "credit doar cu buletinul".
Aceste institutii financiare nebancare duc o politica de publicitate agresiva, in care cel mai des se intilneste promisiunea "credit doar cu buletinul". Recent, o serie de magazine au la