Omul sfinteste locul. Conform acestui principiu, sa facem cunostinta cu un moldovean care a pus pe picioare solide, la Sibiu, Festivalul International de Teatru: artistul-director Constantin Chiriac.
Jurnalul National: Anul acesta, la Gala Premiilor UNITER v-am vazut, pe dvs. si pe Victor Rebengiuc alaturi, premiati. Am avut o senzatie ciudata cand, dupa gala, am mutat pe B1, unde v-am revazut alaturi intr-un film memorabil, "Morometii". Rebengiuc - Ilie Moromete, dvs. - Nila. Conditia de director de teatru, de festival, de manager cultural, v-a indepartat de la partea artistica a profesiei? Constantin Chiriac: Nu cred⦠Zona asta foarte vizibila a actorului a fost probabil umbrita de importanta directorului de festival, a managerului, a omului care face proiecte si parteneriate. In lumea artistilor nu sunt multi care stiu sa lucreze cu banii. Eu am terminat un liceu de matematica-fizica si am mers la olimpiadele internationale de matematica. Asta m-a ajutat foarte mult in viata, sa-mi ordonez toate bugetele.
Sef de promotie si de festival
Aveti un echilibru al viziunii, in ceea ce priveste ambele laturi ale meseriei dvs. Va vine din faptul ca ati fost olimpic la matematica, c-ati fost sef de promotie cand ati absolvit IATC? Probabil ca amandoua m-au ajutat sa ies la timp in lume si sa ma confrunt cu sisteme, cu structuri pe care nu mi le puteam imagina de aici, unde pana-n â89 luasem toate premiile posibile la Gala tanarului actor.
Cum v-a venit ideea acestui gen de festival de teatru, care a ajuns la cea de-a XIII-a editie si cea de a face din Sibiu o capitala culturala europeana? In ianuarie â90 am plecat pe banii mei in Berlinul de Est. Am facut prima structura independenta din viata mea: "Renasterea teatrului sibian". Nu stiu germana, dar am facut un lobby incredibil pentru proiectul meu. A fost prima data in viata mea c