Afacerile de tip "Call Center" au "prins" in Romania de cativa ani, iar ideea a fost aplicata mai intai de firmele occidentale din domeniu care au venit sa faca afaceri in tara noastra, iar apoi si de intreprinzatori locali, vizionari sau foarte receptivi la nou.
Un Call Center este acea parte a unei firme care rezolva diferite probleme ce provin de la doua categorii de clienti: interni (call center-ul este folosit de conducerea companiei pentru nevoile interne, putand oferi suport atat pentru mai multe tipuri de activitati interne, cat si pentru proprii angajati) si clientii externi (call center-ul rezolva /raspunde cererilor venite din partea clientilor companiei care sunt interesati sa ia legatura cu un anumit reprezentant al acesteia).
De asemenea, un Call Center ajuta o companie sa inteleaga si sa reactioneze rapid si eficient la schimbarile care survin in mediul de afaceri.
Conceptul de Call Center nu este foarte popular in Romania, dar in strainatate companiile au inteles cat este de necesar, iar singura dilema este daca sa-si creeze un departament in cadrul firmei sau sa externalizeze serviciul, apeland la firma specializata de call center.
"Desi in prezent piata romaneasca de servicii de Call Center numara relativ putini participanti, furnizori si clienti, dimensiunile sale se vor dubla pana in 2007", declara directorul general al Euristic Partner, Razvan Marinescu, in cadrul celei de-a doua editii a "Call Center & Customer Conference & Expo", care a avut loc saptamana aceasta la Bucuresti. Eveniment organizat de Expomedia si Euristic Partner, in parteneriat cu Nortel, Corporate Office Solutions, IT'S Efficiency si Dial Telecom, iar printre cele 60 de firme participante s-au numarat Coca-Cola HBC, ING Bank, IEX, Avon Cosmetics Romania, Rompetrol Downstream si Automobile Dacia. "Chiar am remarcat o mai mare atentie a companiilor strain