- Diverse - nr. 101 / 25 Mai, 2006 Psihopedagogia in sistemul special, o profesie precum… mineritul! Scoala Speciala nr.1 din Targu-Mures, de pe B-dul "1 Decembrie 1918" nr. 32, este o casa imensa, veche dar eleganta, spatioasa, cu camere mari, care dau o perspectiva luminoasa orizontului limitat de hazard al sortii copiilor cu nevoi speciale (CES sever, moderat, asociat). Am discutat (si) cu directoarea Nagy Ildiko (psiholog) si profesoara (psihopedagog) Sonia Melian despre speranta celor despre care am mai scris ca isi doresc cresterea calitatii vietii copiilor si a familiilor acestora, avand ca obiective integrarea scolara si sociala, schimbarea mentalitatii si atitudinii societatii fata de ei, intarirea colaborarii cu familia, sprijinul acordat scolilor care integreaza copiii cu nevoi speciale, cursuri, seminarii, consiliere pentru cadrele didactice implicate. Grupurile tinta sunt copiii cu handicap mental, sindrom Langdon Down, epilepsie, tulburari de invatare, tulburari de comportament, tulburari asociate, hipoacuzie, hiperactivitate, activitatile fiind instructiv-educative, care se desfasoara dupa curriculumul invatamantului special, terapia tulburarilor de limbaj, psihodiagnoza, psihoterapie, consiliere, kinetoterapie, educatie cognitiva, educatie psohomotrica, activitati de independenta sociala. Echipa de specialisti este formata din psihopedagog, psiholog, logoped, surdologoped, kinetoterapeut, asistent social, medic. Se intervine si se asigura predictia potentialului de dezvoltare si invatare pe baza trebuintelor si a progresului, dezvoltarea motivatiei adecvate, adaptari curriculare, interventii de compensare, evaluarea periodica, consilierea parintilor, a profesorilor, formarea si consolidarea parteneriatelor, a echipelor pluridisciplinare, intocmirea programelor individuale si personalizate, adaptate nivelului de cunostinte si deprinderi ale copiilor