In dorinta de a marca centenarul nasterii unui celebru lugojean – tenorul Traian Grozavescu –, „mai marii“ frumosului oras banatean au initiat, in 1995, un concurs international destinat exclusiv vocilor de tenor, gindit sa se desfasoare din doi in doi ani. Fondator al manifestarii care, in timp, s-a dovedit deosebit de interesanta si binevenita a fost un alt muzician de notorietate – Mihai Brediceanu –, ale carui radacini adinci se regasesc in acelasi oras de pe malul Timisului.
Ulterior, octogenarului director fondator i s-a alaturat, la conducerea competitiei, o personalitate de anvergura internationala – timisoreanul Ioan Holender, directorul Staatsoper Viena – care a acceptat sa devina presedinte, in timp ce renumitul nostru tenor Corneliu Murgu, director al Operei din Timisoara, a „preluat“ functia de presedinte executiv. A rezultat o „tripleta“ ce a conferit stralucire si „greutate“ concursului. incepind din 2004, structura „la virf“ a capatat o alta configuratie, Ioan Holender fiind director onorific, Corneliu Murgu presedinte, iar Dorin Pacurar in continuare secretar, formula in care s-a derulat acum si editia a VI-a, programata in perioada 18-21 mai. Daca initial din juriu faceau parte aproape 20 de persoane, Corneliu Murgu a dorit sa reduca numarul acestora la 8 (muzicieni reprezentativi, de circulatie internationala si cronicari sau realizatori RTV); numai ca, ajungind la Lugoj, a avut surpriza sa constate ca, fara sa-i comunice, organizatorii au invitat inca trei persoane, astfel incit 11 „jurati“ au audiat cei 22 de tenori inscrisi in concurs, singurul candidat din strainatate sosind din Ungaria.
Pe de alta parte, fondurile limitate au determinat, la nivel local, decernarea unui singur premiu in bani, la acesta adaugindu-se, ca de obicei, diverse distinctii acordate de firme, reviste, uniuni, muzicieni etc. O alta ciudatenie