Anul trecut, aproximativ 35% din centralele vandute in Romania au fost din segmentul compact, inregistrand valori de peste 20 milioane de euro, se arata intr-un studiu realizat de divizia romana a producatorului de centrale termice Baxi. In 2005, piata termotehnica a atins un volum total de aproximativ 150 mii de unitati, iar pentru 2006, compania estimeaza ca atat piata, cat si segmentul centralelor termice compacte vor cunoaste cresteri individuale de 10-15%. In acest context, vanzarile de centrale compacte ar putea depasi 30 milioane de euro, estimeaza specialistii grupului italo-britanic.
Compania si-a propus sa isi consolideze pozitia pe piata prin lansarea unui nou model in gama centralelor termice cu dimensiuni reduse, mai ales ca estimarile arata ca pe acest segment vanzarile vor atinge anul acesta in Romania o pondere de cel putin 45% din volumul total al pietei. In acest context, compania estimeaza ca va obtine o cota de 24% pe segmentul centralelor compacte, dublu fata de cota actuala de piata.
Scumpirea gigacaloriei aduce beneficii
"La cresterea acestui segment contribuie atat dinamica constructiei de apartamente, cat si majorarea costului pentru incalzire si apa calda, datorat modificarii tarifelor la gaze si a eliminarii totale a subventiilor pentru gigacalorie, de la 1 ianuarie 2007", precizeaza Sever Scarlat, directorul general al diviziei romanesti a grupului.
Grupul Baxi, cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde euro in 2005, este prezent pe toate continentele, ocupand locul trei in Europa in domeniul asigurarii confortului casnic.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 7,8 milioane euro, mai mult cu 34% decat in 2004, datorata cresterii volumului de vanzari de la 13.500 la 15.700 de unitati.
Anul trecut, aproximativ 35% din centralele vandute in Romania au fost din segmentul compact,