Cu nasul prin arhiva Offset 2004, poti descoperi artisti tineri care denunta, in spatiul digital, problemele societatii si ale vremurilor in care traim. Unul dintre acestia este Vali Chincisan, designer web la www.2020.ro, www.underconstruct.com si www.galerianoua.ro, aflat, alaturi de Mihai Gontu, in prima generatie de tineri care a reprezentat România la Festivalul International de Advertising de la Cannes, sectiunea Cyber, in 2005. Artistul a fost prezent la Bienala Tinerilor Artisti din 2004, la prima editie desfasurata la Bucuresti, cu animatia Loialitate oarba.
puteri iconice ale societatii pe un fundal alb-negru: Religia si Capitalul, reprezentate prin simbolurile crucii si, respectiv, logo-ul McDonald. Mesajul este ca cele doua flash-uri „orbesc“ societatea cu dansul lor hipnotic in lume. Lucrarea se desfasoara ca un spectacol web cvasi-tragic. Doua creaturi, simulind cele doua ideologii, isi contorsioneaza siluetele in jurul unei surse instabile de lumina. Bizarul dans este unul anarhic al miinilor intr-un joc disperat cu aflarea sensului, dar si cu cautarea unei comunicari, a unei intilniri. Uneori creaturile par niste forme arhitecturale lascive, aproape senzoriale, alteori par niste reptile uriase, in functie de miscarea neobosita pe care o desfasoara. in jocul de lumini si umbre, dansul halucinatoriu al miinilor, ca element al corporalitatii tactile si creatoare, pare unul dramatic, deopotriva existential si ideologic. Simultan, lucrarea este un comentariu ironic si parodic la adresa „masinii sociale“, a masinariei lumii teoretizate atit de sugestiv de Deleuze &Guattari.
Biologicul, socialul, ideologicul si politicul par conectate la reteaua Puterii, la aparatul cvasiopresiv care conduce inelele lantului social in procesele inlantuirii de forte. in animatie, lupta pentru supravietuire si pentru dominare pare a fi printre cele m