Fluxul trenurilor de la metroul bucurestean ar putea fi afectat in urma deciziei Alstom de a suspenda serviciile de intretinere prestate Metrorex. "Am inceput operatiunile de suspendare a serviciilor executate pentru operatorul metroului bucurestean ca urmare a neefectuarii platilor datorate companiei pe ultimele 11 luni, ceea ce va determina ca metroul sa circule la doar o treime din capacitate.
Practic, Metrorex ar putea fi nevoit sa impuna un nou calendar de circulatie, de la orele 16,00 la orele 23,00, sau ca trenurile sa ajunga in statie la intervale de 30 de minute", a declarat directorul general Alstom Transport Romania, Gabriel Stanciu. Metrorex datoreaza firmei franceze peste 40 de milioane de euro, bani care reprezinta si restantele pentru primii doi ani de contact.
Alstom, acuzata de ineficienta
Cu toate ca succesiunea trenurilor va fi afectata, se pare ca cei de la Metrorex privesc decizia Alstom ca binevenita. "Abia asteptam momentul in care Alstom va intrerupe contractul cu Metrorex. Daca se va intampla asta, cu toate ca nu cred, consider ca va fi un lucru util si pentru noi, si pentru calatori. Cred ca ce au declarat reprezentantii firmei este un anunt de conjunctura", ne-a spus liderul sindical din cadrul Metrorex, Ion Radoi. Acesta a acuzat, de asemenea, ineficienta prestatiilor firmei. "Aceasta firma nu a facut decat sa perturbeze buna functionare de la metrou.
Inainte sa se semneze contractul, noi faceam lucruri mult mai bune decat acestia. Pentru intretinerea trenurilor cheltuiam inainte doar 14 milioane de euro anual, iar acum platim 45. Serviciile erau mai bune. De exemplu, acum se retrag 3 - 4 trenuri pe zi, inainte doar unul", a adaugat Radoi. Cat despre suma restanta datorata de catre Metrorex, acesta a calificat-o drept nejustificata.
Ar putea fi suspendate 60% din trenuri
Pot