(Foto: )
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), una dintre institutiile cu mari responsabilitati in domeniul infrastructurii, este in plin haos. Desi Guvernul a pompat bani cu nemiluita in CNADNR, institutie prin care Ministerul Transporturilor face politica drumurilor din Romania, duzina de directori din cadrul companiei nu are un program de management viabil.
Drept urmare, CNADNR a alocat o parte din imprumutul accesat prin Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru angajarea unui consultant care sa faca ordine in institutie.
CNADNR motiveaza necesitatea urgenta a acestor servicii prin "demisiile recente din randul personalului cheie si a observatiilor din exterior referitoare la functionarea institutionala.” Colac peste pupaza, CNADNR a aratat si de aceasta data ca nu gestioneaza la timp urgentele.
Institutia preconiza inceperea contractului pentru respectivele servicii in martie 2006, cu o durata de trei luni, insa licitatia nu a fost organizata nici pana astazi.
CNADNR va organiza o licitatie internationala pentru atribuirea contractului de servicii de consultanta in management, iar plata se va face din bani imprumutati de la BIRD. Intr-adevar, la sefia CNADNR a fost inscaunat deja al doilea director pe parcursul mandatului lui Gheorghe Dobre, ministrul pedist al Transporturilor.
Nici Balut nu a stat prea mult in functie, fiind cercetat penal de PNA pentru abuz in serviciu si inlaturat din functie in urma cu cateva luni. Oficial, Aurel Balut si-a dat demisia, iar fotoliul de director general a CNADNR a fost ocupat de Liviu Damboiu.
Ultima gaselnita a CNADNR a fost organizarea unei licitatii internationale pentru adjudecarea contractului de management de urgenta pentru in