Trenuri care sosesc în staţia de metrou la intervale de 30 de minute, precum şi un nou calendar de circulaţie în intervalul orar 16-23 asta îi aşteaptă pe bucureştenii care apelează la Trenuri care sosesc în staţia de metrou la intervale de 30 de minute, precum şi un nou calendar de circulaţie în intervalul orar 16-23 asta îi aşteaptă pe bucureştenii care apelează la transportul subteran, începând de pe 30 mai. Practic, garniturile de metrou vor circula doar la o treime din capacitate.
De vină sunt neînţelegerile financiare dintre Alstom Transport România compania care asigură întreţinerea metroului - şi Metrorex, după cum susţine Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom. Tradus în bani, diferendul dintre cele două companii se ridică la peste 40 milioane de euro, reprezentând sumele pe care Metrorex le datorează Alstom pentru ultimele 11 luni, precum şi unele plăţi restante pentru anii 2004 şi 2005. "În aceste condiţii, am început operaţiunile de suspendare a serviciilor executante pentru operatorul metroului bucureştean, ceea ce va determina ca metroul să circule la doar o treime din capacitate", explică Gabriel Stanciu.
Ieşirea Alstom din contract, iminentă
Liviu şoavă, directorul general al Metrorex, a recunoscut că nu a mai efectuat plata serviciilor către compania care asigură mentenanţa metroului din luna iulie a anului trecut. "Acest lucru s-a petrecut din cauza nerespectării unor clauze contractuale şi a unui act normativ prin care Ministerul Finanţelor trebuie să autorizeze toate plăţile efectuate din surse externe în cadrul unor astfel de contracte", a precizat şoavă. El susţine că i-a invitat pe reprezentanţii Alstom la negocieri, însă aceştia nu s-au prezentat. Din cealaltă tabără, Alstom a anunţat că va iniţia procedura de ieşire din contractul încheiat în 2003 cu Metrorex, dacă regia nu-şi va achita datoriile.