mai, la Palatul Parlamentului, sala "Constantin Brâncuşi". Chipul fiecărui personaj al său, fie el rege, clovn, om obişnuit sau înger, este expresivă, vie. Pensula a accentuat fiecare rid, mai, la Palatul Parlamentului, sala "Constantin Brâncuşi". Chipul fiecărui personaj al său, fie el rege, clovn, om obişnuit sau înger, este expresivă, vie. Pensula a accentuat fiecare rid, fiecare nerv şi cută a corpului. Iurie Matei îşi invită publicul la un spectacol al culorii şi al formei.
"Câteodată înclin să cred că Iurie Matei este opera pânzelor sale. Ele îl modelează şi-l fac să le semene tot mai mult. În tinereţea, complexitatea şi demnitatea lor. (...) Timpul surprins de el pe pânză are lacrimă, rosteşte cuvinte, face muguri, suferă, zâmbeşte, creează...", apreciază poetul Nicolae Dabija. "Regii arlechini" sunt surprinşi în diferite stări şi ipostaze (Don Juan cu spada într-o mână sau contemplând un fruct, ştefan cel Mare cu steagul biruinţei sau Regele vagabond, izolat în largul mării). Absolvent al Academiei de Muzică, Teatru şi Arte Plastice din Republica Moldova, Iurie Matei nu s-a aplecat doar asupra picturii. A abordat şi se ocupă şi în prezent de scenografia de teatru şi film. Din 1999, anual, au loc premiile "Iurie Matei" pentru literatură, arte plastice, muzică, teatru-film, jurnalism, mecenat-management în artă. A expus în cadrul unor expoziţii personale şi de grup în Olanda, Ucraina, Italia, R. Moldova, Germania, Spania, Rusia, România.