Pe măsură ce piaţa este într-o continuă evoluţie, datorită schimbărilor în economie, legislaţie, tehnologie şi a creşterii concurenţei, tot mai multe IMM-uri aleg internet-ul pentru a atrage clienţi noi şi a-şi mări veniturile, în timp ce costurile operaţionale scad. În ziua de azi e-mail marketing-ul devine cea mai ieftină şi avantajoasă unealtă de marketing disponiibilă a IMM-urilor.
De ce e-mail marketing?
Dacă facem o comparaţie, marketing-ul direct e mai scump ca marketing-ul on-line, în timp ce marketing-ul în mass-media e cel mai scump, şi rezultatele sunt foarte greu de măsurat. Pe de altă parte e-mail marketing-ul creşte rapid ca popularitate în toate industriile, e mult mai ieftin dacă îl comparăm cu celelalte metode de marketing şi toate aspectele sunt măsurabile. Conform unor statistici pe plan mondial (MarketingProfs, noiembrie 2005) e-mail marketing-ul are cel mai rapid retur al investiţiei.
E-mail marketing-ul oferă un balans tot mai bun între costurile scăzute şi rezultatele foarte bune. Provocarea constă în maximizarea eficienţei prin conţinut îmbunătăţit şi tehnici de măsurare a rezultatelor cât mai extinse. Două principii fundamentale ale e-mail-ului sunt: comunicarea directă bilaterală şi menţinerea unor relaţii de lungă durată. Menţinerea clienţilor e obiectivul primar al e-mail marketing-ului, în timp ce găsirea de clienţi noi continuă sa joace un rol mai mic dar semnificativ la rândul lui.
Surprinzător, multe companii care folosesc e-mail marketing-ul nu se mai obosesc să măsoare rezultatele campaniilor, desconsiderându-l.
Cu costuri mult mai scăzute decât a altor forme de marketing, e-mail-ul poate fi considerat acel ceva care aduce la acelaşi nivel IMM-urile cu marile corporaţii, în mare parte datorită faptului că IMM-urile şi-au mărit oportunităţile de a crea relaţii reale cu clienţii lor. Marea majoritate a