In prima parte a articolului sau, jurnalistul american Matt Welch a facut o trecere in revista a modului in care considera domnia sa ca un fenomen al pop culture precum serialul Dallas, care a facut furori in Romania anilor ’80 a devenit sursa de inspiratie a noilor capitalisti autohtoni de dupa Revolutia din 1989. Schimbarea acelei mentalitati, crede Welch, va veni odata cu manifestarile noii culturi pop din Romania si a spiritului sau protestatar.
Alegerile din iunie 2004, alimentate de tineret, au schimbat calculele politice ale tarii si le-au oferit liberalilor un avantaj considerabil inaintea alegerilor nationale din noiembrie 2004. (in majoritatea tarilor Europei, si in mod special in zona post-comunista, liberal inseamna anti-comunist). Cind apele s-au linistit in decembrie, primarul Bucurestiului, liderul democrat Traian Basescu, a devenit noul presedinte, iar Calin Popescu-Tariceanu din partea Partidului National Liberal, prim-ministru. Pentru numai a doua oara de la executarea lui Ceausescu din ajunul Craciunului in 1989, reformatori anti-comunisti conduceau tara, multumita in mare masura voturilor si activitatii culturale ale unei noi generatii care stie mai multe despre gangsta rap decit despre Dallas. J.R.-ii grasi si oligarhici ai PSD au cedat, dind din picioare si urlind, in fata grupurilor de Eminemi antreprenori.
J.R. vs. Imperiul cel Rau
Sint trei lucruri pe lume despre care romanii nu vor sa vorbeasca cu strainii: vampiri, orfani si Dallas. O tara mindra si nesigura pe sine, constienta dureros de presa proasta de care se bucura, Romania a ajuns sa isi renege cliseele - sclavia infantila si prostitutia organizata; ciinii vagabonzi care bintuie toate orasele mari (o ramasita a infioratoarei campanii de “sistematizare” din anii ’80 a lui Ceausescu, prin care cartiere istorice pe pest