Marele Premiu de la Monte Carlo este unul dintre cele mai dificile teste din Formula 1, pentru piloti. Cursa de pe strazile Principatului Monaco supune la grea incercare monoposturile si, in mod special, cutia de viteze. Aceasta suporta 3.600 de schimbari ale treptelor prin colturile stramte ale orasului, echivalentul a unei schimbari pe secunda. Marele Premiu al Statului Monaco reuneste cei mai bogati oameni din intreaga lume. Este organizat pe strazile luxoase din Monte Carlo, si este una dintre cele mai cunoscute si traditionale curse din intreg calendarul.
Circuitul isi face loc pe strazi, pornind din virajul 1, urcand in Piata Casino, coborand apoi in virajul Mirabeau inainte de a ajunge la acul de par Loews. Tunelul care duce la sicana de langa port produce ecoul motoarelor V8. Acesta este un circuit pe care depasirile sunt practic imposibile.
Un pic de istorie
Prima cursa s-a organizat aici in anul 1929, iar in 1950 era a doua etapa din calendar, atunci cand 10 masini au fost implicate in aceeasi coliziune din primul tur de pista, iar Fangio a castigat cursa.
Era prima cursa tinuta dupa moartea lui Ayrton Senna, iar Michael Schumacher a dominat autoritar, la fel cum a facut-o si in 1995.
Panis a intregistrat o victorie surprinzatoare pentru Prost in anul 1996, iar Schumacher a dominat inca o data pe o pista uda in 1997.
McLaren-ul lui Mika Hakkinen a primit onorurile in 1998, iar in 1999 Michael Schumacher a consemnat cea de-a 4 victorie a sa pe acest circuit.
In anul 2000 i-a venit randul lui David Coulthard sa iasa in evidenta, scotianul terminand in fata unui pilot Ferrari, Rubens Barrichello, si a omului Benetton, Giancarlo Fisichella. In 2001 David Coutlhard a fost trimis in spatele grilei dupa ce a ramas blocat pe aceasta la primul start si si-a petrecut intreaga cursa impotmolit in spatele Arrows