Lansat in Romania in toamna anului trecut, noul model Seat Leon a facut rapid destui prozeliti.
In mai putin de opt luni dupa ce a intrat pe piata romaneasca, noua varianta a lui Seat Leon s-a impus rapid drept unul dintre cele mai reusite modele ale anului trecut.
MAI MARE. Daca din fata seamana izbitor cu modelele Altea sau Toledo, diferentele apar asupra restului caroseriei. Aspectul coup... conferit de unghiul de inclinare foarte abrupt al parbrizului si de linia plafonului, care se curbeaza catre sectiunea posterioara, si liniile capotei confera caroseriei o nuanta de adevarata eleganta sportiva. De asemenea, oglinzile laterale ovale contribuie si ele la aceeasi imagine rebela. Desi designul dinamic si forma compacta de care se bucura noul Le"n dau senzatia unei masini mici, dimensiunile sale sunt mai mari fata de predecesorul sau, pe toate coordonatele.
MOTORIZARI. Gama SEAT Leon cuprinde cinci variante de motorizare, dintre care trei pe benzina si doua pe motorina. Diesel-urile sunt de 2.0 TDI/140 CP si 1.9 TDI/105 CP, in timp ce pe benzina exista 2.0 TFSI/ 185 CP, 2.0 FSI/150 CP si 1.6/ 102 CP. Cel mai puternic propulsor, cel de 185 CP, are injectie directa si este supraalimentat de o turbina care formeaza o singura unitate impreuna cu colectorul de gaze de esapament. Viteza maxima pe care o poate dezvolta acesta sare de 220 km/h.
Versiunile 1.6 pe benzina si 1.9 TDI sunt cuplate la o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte, in timp ce motorizarile mai puternice, 2.0 TFSI, 2.0 FSI si 2.0 TDI, sunt echipate cu cutii de viteze care dispun de sase rapoarte. Mai mult, varianta 2.0 FSI este disponibila atat cu cutie manuala, cat si automata, in timp ce la modelul 2.0 TDI se poate opta intre cutia manuala si cea automata DSG.
PROTECTIE. Siguranta la impact a pasagerilor este asigurata de cele sase airbaguri aflate in dotarea standard