Cezar Dumitru este senior brand manager la compania URSUS de la inceputul lunii februarie. Cariera lui, pana in momentul de fata, se leaga de trei momente importante: a lucrat timp de sapte ani in marketing la o alta societate, a practicat consultanta in marketing pe cont propriu, apoi a fost director de export pentru o societate producatoare de bauturi alcoolice.
In cadrul companiei Ursus are menirea de a planifica, coordona si implementa tot ceea ce inseamna marketing la nivelul tarii. Ii place foarte mult colectivul cu care lucreaza si berea Ursus.
Reporter: In ce masura considerati ca URSUS este un brand si carui fapt se datoreaza acest lucru?
Cezar Dumitru: Berea URSUS este una dintre cele mai cunoscute marci romanesti, care are radacini foarte adanci in trecut, din 1878. Inseamna traditie si calitate. Marca de bere URSUS si-a castigat pozitia de lider pe segmentul "Premium” datorita schimbarilor si inovatiilor care au venit pe piata. Am lansat "Ursus Black” care este o varianta inovativa.
Apoi noua sticla de la "Ursus Gold” si capacul twist-off la berea de 330 ml.
Rep: Ce s-a schimbat in ultimii ani la URSUS, incat ati atins o cota de piata de 23% ?
C.D.: Pe de o parte sunt investitiile care au fost facute in fabrici. Ca sa atingi cota de piata de 23% trebuie sa produci, in primul rand. Pe linie de marci, noi producem cinci sortimente de bere si se mai importa un sortiment. Ursus a continuat sa creasca, "Timisoreana” a avut o dezvoltare senzationala si datorita extinderii pe piata nationala - cativa ani a fost numai marca locala.
"Ciucas” a cunoscut o crestere. Iar odata cu venirea pe piata a noilor marci "Stejar” si "Perroni Nastro Azzuro”, vanzarea a crescut simtitor. Apoi, la nivel de imagine am past