La ora la care transmit aceste randuri, palmaresul oficial al festivalului nu e anuntat. In schimb au fost decernate diverse premii paralele, mai mici sau mai mari (de fapt, un premiu oricat de mic la Cannes inseamna ceva, si anume un lucru foarte mare!). Corespondenta
de la Cannes La ora la care transmit aceste randuri, palmaresul oficial al festivalului nu e anuntat. In schimb au fost decernate diverse premii paralele, mai mici sau mai mari (de fapt, un premiu oricat de mic la Cannes inseamna ceva, si anume un lucru foarte mare!).
Pentru filmul romanesc e foarte important faptul ca un premiu de la Quinzaine, "Europa Cinema", i-a fost decernat lui Corneliu Porumboiu pentru filmul de debut, "A fost sau n-a fost?". Cu atat mai mult cu cat nu e vorba de un premiu pur onorific, ci de faptul ca fericitului castigator i se asigura distributia europeana, la nivelul salilor din lantul international "Europa Cinema", ceea ce reprezinta un avantaj extraordinar. Mai ales pentru un film cu buget atat de mic (180.000 dolari), facut exclusiv cu bani "de acasa", si care acum are sansa de a fi difuzat in lume, cu eticheta "premiat la Cannes".
TRAMBULINA. Inca o data Cannes-ul si-a demonstrat calitatea de revelator sau de trambulina: unii pot sa sara si sa-si rupa gatul, pentru ca o cadere la Cannes poate omori un film, iar unii se pot lansa cu adevarat, pot demonstra ca reusesc sa tina o sala plina, reusesc s-o faca sa respire in ritmul filmului, reusesc sa starneasca hohote de ras - , asa cum a reusit Corneliu Porumboiu. Pare incredibil, dar numai focurile de artificii de la petrecerea filmului "Maria Antoaneta", de la Cannes, au costat de cinci ori mai mult decat filmul lui Porumboiu! Cum s-ar spune prin partile locului - câest la vie !
Si in materie de bani, la Cannes totul e relativ: unii impusca francul (expresia a ramas, chiar daca francul a dis