Prima impresie pe care o încerci la apropierea de piaţa de maşini din marginea oraşului este că fiecare mureşean încearcă să scape de propria maşină. Sute de maşini aliniate pe rânduri de sute de metri lungime îşi aşteaptă cumpărătorii. De la Volkswagen-ul anilor '60, chiar şi Moskviciuri, maşini despre care doar cei mai bătrâni îşi mai amintesc, până la ultimele modele de BMW, oferta este peste aşteptări. Iar când e vorba despre Dacii, sunt din abundenţă. "Este Dacie de proprietar, nu a făcut niciodată taxi şi este în stare bună. O vând cu 73 de milioane şi pot aştepta şi o lună după bani", ne-a spus Petre Gorcea, un bărbat la 50 de ani care este în piaţă a opta săptămână consecutiv şi tot nu a reuşit să "scape" de Dacia Combi, maşină de proprietar, aşa cum o defineşte. De fapt "proprietar" este un cuvânt cheie atunci când vrei să vinzi o Dacie sau un Matiz, pentru multe dintre ele au fost târşâite pe drumurile oraşului ani buni, cărând clienţii diferitelor firme de taximetrie. Ori cine vrea să cumpere o asemenea maşină?
Preţuri şi suprapreţuri
Un Audi "de prin '80" se vinde cu peste 4000 de Euro. Unul mai nou ajunge la peste 7000 de euro. De fapt aproape majoritatea "vechiturilor" străine se învârt în jurul acestui preţ. Iar atunci când un vânzător prinde un muşteriu, nu vrea să îl mai scape. "Nu aveţi bani suficienţi? Veniţi cu mine, luaţi banii şi vă aduc înapoi la maşina cu care aţi venit", îi spunea unui potenţial cumpărător, proprietarul unui Ford, cu o linie veche, dar cu un estetic plăcut. Preţul era "doar" 7.400" de Euro. Într-un loc al pieţei, erau frumos aliniate Renault-uri argintii, Fiat-uri, Citroen şi Mazda, ale căror preţuri oscilau între 7.000 şi 7.500 de euro, încât a alege între ele devenea foarte complicat. "Maşinile astea sunt foarte diferite între ele, începând cu motorul leneş sau puternic şi terminând cu dotările. Cei care le