(Foto: )
DN 1C Cluj-Napoca - Dej si DN 17 Dej - Sadova se afla in aceasta perioada in plin proces de reabilitare. Pana acum, GAZETA v-a tinut la curent cu aproape toate aspectele ale acestui proces, prezentandu-va mai ales cum societatile grecesti isi bat joc de banul public. De data aceasta a venit randul unui alt aspect: vestigiile istorice care risca sa fie distruse cu buldozerul.
In total, pe cei 236 km de sosea lucreaza sapte firme: FCC Construccion (Spania), DN 1C, Cluj - Livada (30 km), JV Efklidis - AEGEK (Grecia), DN 1C, Livada - Dej (23,528 km) si DN 17, Dej - limita judetului Cluj / Bistrita-Nasaud (6,5 km), Proodeftiki SA (Grecia), DN 17, limita judetului Cluj / Bistrita Nasaud - Bistrita (52,4 km), Wilheim Geiger + Max Bogl 4R7 JV (Germania), DN 17, Bistrita -
Tureac (32,1 km), JV Roichman Bros (Shomron) Infrasturctures 1993 & ASHTROM International Ltd. (Israel), DN 17, Tureac - limita judetului Bistrita-Nasaud / Suceava (25 km), Aktor SA (Grecia), DN 17, limita judetului Bistrita Nasaud - Suceava - Iacobeni (39 km), si Mochlos SA (Grecia) DN 17, Iacobeni - Suceava (28 km).
Suma contractelor atribuite se ridica la peste 6.000 de miliarde lei vechi, adica 165 milioane euro, fonduri suportare, partial, de Banca Europeana de Investitii. Pe sectorul aferent grecilor de la Efklidis, lucrarile sunt cele mai intarziate. Va reamintim ca, in toamna anului trecut, desi au executat doar 0,22% din lucrare, Efklidis AEGEK incasase deja peste 16% din valoarea contractului.
Fara avize
Pe langa intarzieri, grecii - si nu numai ei - se confrunta cu o alta problema. Nu au avizele necesare continuarii lucrarilor. La constructia oricarui drum, este nevoie de “descarcarea istorica” pentru lucrari. Adica arheologii si muzeografii trebuie ca inainte de lucrar