"E imposibil ca muzica de opera sa-si piarda audienta. Oamenii nu pot trai fara sentimente".
"Sunt mandra de tatal meu, dar n-a functionat pentru mine pe post de pila."
- Muzica de opera este mult mai putin populara si mult mai putin promovata decat muzica rock sau pop, in ciuda faptului ca in Romania exista numerosi cantareti talentati. Ce crezi ca ar trebui sa se stie despre tanara generatie de interpreti de muzica lirica?
- Lipsa de mediatizare ii include, din pacate, pe toti cantaretii de opera, cu exceptia acelor nume care au deja o cariera internationala rasunatoare: Angela Gheorghiu, Leontina Vaduva sau Neli Miricioiu. Iar in Bucuresti, situatia inca nu este atat de grava pe cat e cea din orasele de provincie, unde teatrele subzista in niste conditii greu de imaginat. In ceea ce-i priveste pe cantaretii de opera din noul val, este esential sa se stie ca cei din generatia de aur, cum au fost numiti marii artisti ca maestrul Herlea, tatal meu, Dan Iordachescu, Maria Slatinaru sau Arta Florescu, au prins o alta perioada. Inainte de 89, desi se traia foarte greu, artistii lirici aveau mai multe sanse decat avem noi acum. Erau pretuiti, trimisi de catre stat la burse la Paris sau in Italia, la concursuri internationale, unde erau vazuti de impresari. Exista Aria (ce a mai ramas din ea se numeste azi Artexim), o agentie extrem de activa, de impresariat, care avea mereu turnee. Eu il vedeam pe tata o data la cateva luni. Era mereu plecat in turnee, avea o activitate sustinuta. Noi, azi, ne zbatem prin forte proprii, ca sa ne facem cunoscuti, sa ne gasim un agent etc. Cei de dinaintea noastra erau la curent cu tot ce se intampla in lumea artistica mondiala, stiau cand au loc auditii la marile opere occidentale. Noi aflam foarte greu. Paradoxal, in epoca aceasta a comunicatiilor, noi suntem rupti informational de Europa. Nu stim cand au loc