„La startul sau in Germania, Dacia Logan n-a starnit euforie, ci mai degraba scepticism“ spune saptamanalul german Focus, la rubrica sa Auto. Ieftin si simplu ca design, catalogheaza nemtii produsul romanesc al concernului Nissan-Renault. „Ce poate oferi o masina de 7.200 de Euro“? s-au intrebat unii, la lansare.
Intre timp insa, toti mai multi clienti din Germania opteaza pentru preturi mici si Loganul a intrat din nou pe pista.
Renault Germania a ridicat recent prognoza pentru 2006, de la 4000, la 6000 de automobile vandute si se asteapta -prin lansarea de anul viitor a variantei Combi- la inca o crestere substantiala in 2007.
Specialistii se refera, uneori cu autoironie, la „Dragostea la a doua muscatura“, data fiind „marca Dracula“, care pare a nu se dezlipi de Romania, tara de producere a Loganului.
Alti specialisti evoca „Estalgia“, o nostalgie a cumparatorului german din fostul DDR, care ar fi in stare sa reinvie si Trabantul-lui-de-toate-zilele, daca acesta ar mai fi tehnic competitiv si vandabil pe piata auto.
Cumparatori mai pragmatici, din Germania, spun insa ca „nu vor sau nu pot“ plati mai mult de cateva mii pe o masina noua, si atunci ieftinul Logan sta in fata.
Lansarea Logan-ului in Germania a fost bruiata de testul din 2005, al Automobil Clubului German ADAC: Dacia Logan nu a trecut testul "elanului" -care presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicol- si s-a rasturnat la o viteza de 65 km/h. Astfel
a explodat anul trecut, in randul cumparatorilor, „bomba nesigurantei“ masinii, si, dupa cum relateaza Reinhardt Zirpel, seful departamentului comunicare de la Renault, „vanzarile s-au injumatatit“.
Dupa cum s-ar fi dovedit ulterior, rasturnarea Loganului ar fost datorata rotilor uzate, fapt care ar fi fost mentionat si de Clubul Automobilistic