(Foto: )
Banii publici au reprezentat intotdeauna o tentatie pentru afaceristii romani. Fondurile institutiilor publice, ale politicienilor (a celor cu partide reprezentate in Parlament care primesc bani de la buget) i-au tentat, e drept ca intr-o alta masura, si pe reprezentantii media.
ZIARUL de Mures radiografiaza colaborarile trecute si prezente ale jurnalistilor cu reprezentantii institutiilor publice, politicienilor sau cu cei ai firmelor private. Sine ira et studio.
ZIARUL, mai ales ca am starnit o polemica, care a depasit pe alocuri regulile dezbaterii unui subiect la obiect, punctual si fara iesiri venale, lanseaza o provocare pe marginea intrebarii: "e moral sa faci PR pentru persoane sau institutii publice, in timp ce esti si jurnalist?".
Suntem constienti, asa cum inteligent remarca pe site-ul ZIARULUI un cititor, ca PR-ul si jurnalismul nu sunt in incompatibilitate, atata vreme cat nici o prevedere legala nu precizeaza acest lucru. Ridicam insa o problema de moralitate, asa cum, la fel, si noi am fost dezbatuti, criticati, infierati.
Frati in afaceri
Dragos Bardosi si Stefan Ormenisan, in timp ce erau corespondenti la doua cotidiane centrale, primul la Evenimentul Zilei, iar cel de-al doilea la Jurnalul National au inceput sa-si ajusteze veniturile intrand in business-ul de PR.
Cu toata aparenta de moralitate in care pozau cei doi, pulsul pietei media arata altceva, si anume ca cei doi erau suspectati ca publica articole la comanda, platite. Daca ar fi sa exemplificam ar trebui sa amintim articolele despre activitatea primarului Dorin Florea sau a judecatorului Andreea Ciuca. Un exemplu pozitiv, respectiv negativ.
In 2004, s-au ocupat de campania electorala a lui Florian Coman, liderul PD Si