Acest comportament tradeaza frica si incapacitatea ministrului Vladescu si a premierului Tariceanu de a lua decizii, precum si criza semnificativa care submineaza cresterea veniturilor bugetare si continuarea procesului dezinflationist. Saptamana trecuta a fost pentru premierul Tariceanu una dintre cele mai negre din mandatul sau. Zeci de focare de gripa aviara, cu tot cu gaini, curci, fluturi si scandal diplomatic, s-au abatut asupra Palatului Victoria, mii de sindicalisti iesiti in strada au cerut capul premierului, iar presedintele Basescu a participat din nou la o sedinta de Guvern. Colac peste pupaza, un liberal acuza vehement nepotismul din jurul Guvernului Tariceanu. In fata atator cataclisme, premierul Tariceanu abia de-a avut vreme sa-si salveze scaunul de prim-ministru, cu atat mai putin sa mai dezbata si vesnic amanatul Cod Fiscal.
Din decembrie 2004 si pana astazi, Guvernul Tariceanu a modificat de patru ori Codul Fiscal. Speriat, probabil, de propriul record, Ministerul Finantelor a renuntat in ultimul an sa mai modifice alandala legislatia fiscala. A apucat, in schimb, calea dezbaterilor publice. De atunci si pana acum au circulat zeci de propuneri, daca nu chiar sute, privind modificarea Codului Fiscal. Dezbaterile publice, ca forma de consultare a mediului de afaceri si a partenerilor sociali, reprezinta o componenta indispensabila a actului de guvernare. Oamenii de afaceri si societatea civila au propus initiative va--loroase pentru imbunatatirea proiectului guvernamental. Dar de la dezbateri si pana la discutii interminabile, cu propuneri aruncate doar ca sa testeze reactia oamenilor, este o distanta foarte mare.
Acest comportament tradeaza frica si incapacitatea ministrului Vladescu si a premierului Tariceanu de a lua decizii, precum si criza semnificativa care submineaza cresterea veniturilor bugetare si continuarea procesului dez