După terminarea cursurilor, profesorii ar trebui să aibă ore speciale de pregătire în care să facă meditaţii cu elevii, iar copiii trebuie să fie sprijiniţi mai mult în şcoală, aşa După terminarea cursurilor, profesorii ar trebui să aibă ore speciale de pregătire în care să facă meditaţii cu elevii, iar copiii trebuie să fie sprijiniţi mai mult în şcoală, aşa răspund peste 17% din părinţi, într-un studiu realizat de Institutul de ştiinţe ale Educaţiei (ISE). Alţi aproape 7% din părinţi spun că dascălii trebuie să fie mai bine pregătiţi. Ei cer un climat mai strict, de disciplină în şcoală şi scăderea gradului de dificultate a temelor pentru copii. Majoritatea părinţilor (64,2%) consideră că au aşteptări realiste în ceea ce priveşte viitorul copiilor lor, iar 12% cred că aceste aşteptări sunt sigur realizabile. Peste 17% din ei consideră că aşteptările lor faţă de viitorul profesional al copiilor sunt în mică măsură realizabile. Potrivit cercetării, aproape 35% din părinţi nu văd şcoala ca pe un partener activ pentru asigurarea unui viitor pentru copiii lor şi consideră oferta instituţională a şcolii ca total inadecvată nevoilor reale ale elevilor. Părinţii consideră drept cea mai urgentă măsură necesară şcolii asigurarea dotării cu calculatoare (26,4%). Disciplina, comunicarea între elevi şi profesori, organizarea, lipsa fondurilor, metodele nepotrivite de predare, stilul de conducere, lipsa uniformei şcolare, suprasolicitarea elevilor sunt principalele deficienţe în funcţionarea şcolii. Aproape 23% din părinţi spun că nivelul salarizării influenţează în foarte mare măsură calitatea activităţii profesorilor sau în mare măsură (39,4%). Cât priveşte profesia dorită de părinţi pentru copil, 18,5% din părinţi cred că acest lucru ţine de decizia copilului. Alţi 11% vor să-l facă doctor sau farmacist, informatician (8,2%), inginer (7,9%), manager (6,5%), jurist, avocat (5