Gala de inchidere a festivalului a inceput prin decernarea premiului Camera dâor pentru cel mai bun film de debut. Si primul premiant al serii, chemat pe scena, a fost Corneliu Porumboiu! Corespondenta
de la Cannes Gala de inchidere a festivalului a inceput prin decernarea premiului Camera dâor pentru cel mai bun film de debut. Si primul premiant al serii, chemat pe scena, a fost Corneliu Porumboiu!
Maria Antoaneta, decapitata din nou!
Asadar, palmaresul oficial al celei de-a 59-a editii a Cannes-ului ne-a facut o mare bucurie: pentru prima data in istoria festivalului (dar mai ales in istoria cinematografiei noastre), un film romanesc - "A fost sau n-a fost?", de Corneliu Porumboiu - a castigat premiul Camera dâor. Ieri scriam de un alt premiu pe care l-a castigat acelasi film, intr-o sectiune paralela, in Quinzaine. Camera dâor e infinit mai important; in primul rand, pentru ca tine de palmaresul oficial, singurul anuntat pe scena la festivitatea de inchidere; apoi pentru ca, de-a lungul anilor, multi cineasti care aveau sa devina foarte cunoscuti pe glob au inceput prin a castiga acest premiu la Cannes; apoi pentru ca e singurul premiu care acopera toate sectiunile festivalului, oficiale si paralele, un premiu acordat de un juriu separat (condus in acest an de fratii Dardenne, cunoscutii cineasti belgieni, de doua ori laureati cu Palme dâor, care au spus, pe scena, ca juriul a votat in unanimitate filmul lui Porumboiu); si apoi pentru ca e un premiu cu care te poti intalni doar o data in viata! Almodovar, marele perdant al acestei editii, mai poate spera ca o sa primeasca, intr-o zi, o Palme dâor, pe cand toti cei 28 de contracandidati ai lui Porumboiu (pentru ca in festival au fost, cu totul, 29 de filme de debut) si-au luat adio, definitiv, de la legendarul premiu.
FAVORITI. Acum cateva zile, cand toate revistele lu