Tractorul Brasov era, inainte de ‘89, un simbol al economiei socialiste. A ramas un simbol; al rezistentei unei relicve. O imagine in oglinda a tuturor guvernelor de dupa 1990, a lipsei lor de intelegere a mecanismelor economiei capitaliste. O intreprindere care, de ani si ani, nu produce decat pagube, continua sa supravietuiasca. Poti sa explici acest fapt unui investitor strain? Poti sa justifici unui somer, care si-a pierdut slujba lucrand in sectorul privat, de ce salariatii de
Tractorul Brasov era, inainte de ‘89, un simbol al economiei socialiste. A ramas un simbol; al rezistentei unei relicve. O imagine in oglinda a tuturor guvernelor de dupa 1990, a lipsei lor de intelegere a mecanismelor economiei capitaliste. O intreprindere care, de ani si ani, nu produce decat pagube, continua sa supravietuiasca. Poti sa explici acest fapt unui investitor strain? Poti sa justifici unui somer, care si-a pierdut slujba lucrand in sectorul privat, de ce salariatii de la Tractorul sunt tratati altfel? Zilele trecute s-a anuntat ca potentialul investitor indian interesat de fabrica brasoveana s-a lasat pagubas; nu mai vrea sa faca tractoare la Brasov. In asteptarea investitorului, de 16 ani, contribuabilii din Romaania au pompat mii de miliarde de lei in firma brasoveana pentru ca toate guvernele doreau liniste sociala.
Anul trecut, Guvernul nu a tinut seama nici de opozitia unui ministru de finante si a continuat sa acorde subventii pentru ca premierul apucase sa promita la Brasov ca starea de lucruri din ultimii ani nu se va schimba; adica, Tractorul Brasov va beneficia de un tratament special in comparatie cu alte societati private. Dupa esuarea privatizarii, Ministerul Finantelor gaseste acum solutii absurde pentru a ajuta aceasta companie: desi intreprinderea datoreaza peste 6.000 de m