Noul Cod Fiscal introduce, de la 1 ianuarie 2007, taxe de inmatriculare cuprinse intre 50 si 4.000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare. Initial, se vorbea ca taxa de poluare sa fie introdusa pentru a descuraja invazia importurilor de autoturisme second hand, odata cu anularea restrictiilor in acest sector.
Potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal insa, aceste taxe vor fi aplicabile oricarei masini inmatriculate pentru prima data. Astfel, potrivit proiectului, pentru o masina Euro 2, de 1.600 cmc, veche de opt ani, taxa de inmatriculare va fi de 1.000 de euro. Taxa scade insa la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime. Cea mai mare taxa de inmatriculare este perceputa pentru masinile noneuro. Aceasta poate ajunge la 2.200 de euro pentru o masina de peste zece ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, sau la 4.200 de euro pentru un autoturism de zece ani, mai mare de 3.000 cmc. In schimb, vor fi scutite de plata acestor taxe autoturismele incadrate la categoria vehicule istorice sau cele provenite din donatii, programe de cooperare stiintifica si tehnica acordate institutiilor de invatamint, sanatate si cultura, ministerelor sau altor organe ale administratiei publice sau structurilor patronale si sindicale reprezentative etc. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania.
De asemenea, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal, de la 1 ianuarie 2007, clientii societatilor de leasing care achizitioneaza masini (dar si cladiri sau terenuri) vor plati impozitele aferente acestor bunuri pe toata durata contractului. In prezent, cel care plateste impozitele pe cladirile, terenurile si autovehiculele achizitionate in sistem de leasing este proprietarul lor, adica