Bugetul pentru un concediu pe li-toralul romanesc trebuie sa tina cont, pe langa cheltuielile traditio-nale, si de costurile pe care le im-plica reparatiile masinilor deteriorate pe soselele din Constanta. Mii de turisti romani, dar si straini se indreapta in lunile de vara spre litoral. Adevarate "capcane" determina insa teste de iscusinta si agerime intr-ale sofatului. La intoarcerea din concediu, o parte din venituri se vor duce pe repararea masinii. Despagubiri? Teoretic, se poate. Se poate si practic. Asta inseamna insa alti nervi, alta distractie.
Cel mai cunoscut traseu, dar si cel mai greu de trecut este Drumul National 22, care vine de la Cernavoda spre Constanta. In zona localitatii Valu lui Traian, soseaua arata ca dupa bombardamente, iar gropile "ii pandesc" pe soferi la tot pasul. Despre acest sector, responsabilii de la Drumuri Nationale spun ca portiunea de drum nu a mai fost, intr-adevar, reparata de mai bine de 20 de ani. Argumentul acestei tergiversari este o problema tehnica: soseaua nu poate fi doar plombata, iar o reparatie capitala ar insemna blocarea circulatiei pe un interval lung de timp. La fel de riscanta este si soseaua care vine dinspre Aeroportul Mihail Kogalniceanu, zona prin care circula microbuzele, dar si autoturismele care-i aduc pe turisti spre mare.
PROIECTE DE VIITOR. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are in acest an in pregatire si executie mai multe proiecte de modernizare, reabilitare si dezvoltare a infrastructurii rutiere din judetul Constanta. Peste 30 de milioane de euro, cu finantare de la bugetul de stat, au fost alocate pentru lucrari de reparatii capitale, in executie. Lucrarile cuprind consolidarea a aproximativ 55 de kilometri din DN 3 Constanta - Ostrov si DN 22C Basarabi - Cernavoda, dar si repararea podului de la Giurgeni - Vadu Oii, pe DN 2A, si a podului de peste 40 de met