Firme fara carte de vizita in audiovizual, dar cu legaturi politice, au castigat licente locale importante. Marii operatori au luat caimacul licentelor radio-TV la ultimul concurs organizat de CNA. Restul a fost ciugulit de clientii actualei Puteri.
Mare vanzoleala la „Inalta Poarta a Audiovizualului” pentru acordarea de licente radio-TV! Au fost ultimele frecvente din planul national pe care CNA le-a alocat saptamana trecuta. Dupa acest concurs, Consiliul va fi doar spectator la tranzactiile de licente de pe piata libera.
Sesiunea de concursuri a fost, poate, cea mai importanta din ultimii ani. Nu neaparat pentru ca s-a epuizat spectrul de frecvente disponibil, ci pentru ca reteaua a III-a de televiziune, mentionata in legea audiovizualului ca fiind destinata sectorului privat, a fost „sparta” in „pachete”.
O initiativa inspirata pentru ca in loc ca un singur operator sa ia „lozul cel mare”, patru dintre televiziunile nationale private au putut sa ia cate un „pachet”, care ii ajuta sa-si creasca distributia terestra la nivel national.
Sesiunea va ramane intr-o posibila istorie a CNA si pentru ca marcheaza indeplinirea promisiunii lui Ralu Filip ca in mandatul sau sa fie alocate toate frecventele.
Marii operatori nu au pierdut ocazia sa se ospateze din „tortul” scos pe masa. Pro TV si Realitatea TV au primit cate noua canale de televiziune de putere mare din reteaua a III-a. Antena 1 a obtinut sapte, in vreme ce Prima TV s-a multumit tot cu sapte, dar doua dintre acestea (la Iasi si Constanta) sunt de putere mica.
Etno TV, program pe satelit distribuit prin cablu, a obtinut pentru prima data distributie terestra in patru localitati.
Dupa „ospatul” celor mari, au mai ramas bucatele din „prajitura” adjudecate, surprinzator!, de catre operatori locali fara o carte de vizita cunoscuta in audiovizual. Criteri