Premiera mondiala a noului Volkswagen Eos a avut loc la Frankfurt IAA 2005. Acesta este primul cabriolet cu patru locuri din lume echipat cu un acoperis hard-top CSC, compus din cinci segmente; solutie care combina in mod ideal caracteristicile unui coupé, ale unui model targa (cu trapa de mari dimensiuni)si ale unui cabriolet.
Cand masina este acoperita, plafonul CSC uneste sub forma unui arc parbrizul masinii de partea din spate. Astfel, Eos are forma unui coupé elegant. Linia acoperisului este alungita catre partea din spate, care a fost stilizata proeminent si dinamic. In acelasi timp, masina descoperita arata ca un cabriolet autentic, nu ca un coupé decupat.
Acoperisul CSC
Motoarele (cu puteri de la 115 CP la 250 CP) si trenul de rulare au fost adaptate de la Passat si de la Golf. Intr-adevar, Eos este pozitionat intre cele doua segmente - cel al lui Golf si cel al lui Passat. Acoperisul sau CSC, cu o structura formata din cinci segmente, poate avea optional plafon din sticla. Linia incanta prin design si este foarte practic in acelasi timp.
Eos ofera un feeling veritabil de cabriolet. Rama superioara a parbrizului este foarte scurta comparativ cu cea a modelelor concurente. Astfel, parbrizul nu incomodeaza deloc pasagerii ca in cazul altor modele de cabriolete cu hard-top. Accesul in automobil este mult mai facil si nu se rapeste nimic din bucuria cerului deschis.
Datorita acestor caracteristci, Eos este o experienta unica in sofat, chiar si cand vremea nu permite rularea cu masina descoperita. In plus fata de acestea, hard-top-ul CSC ofera o foarte buna izolare fonica a interiorului, chiar si la vitezele ridicate de pe autostrada. Structura sa foarte solida este in acelasi timp si foarte eficienta impotriva tentativelor de spargere.
Hard-top-ul amovibil CSC functioneaza dupa cum urmeaza: el este coborat sau ri