"In Romania suntem de doi ani pe primul loc in vanzarile de notebook-uri, iar conform datelor furnizate de IDC, in ultimul an am acoperit jumatate din piata de laptop-uri pentru consumatorii casnici", a declarat Dragos Nicolaescu, seful reprezentantei din Romania a Fujitsu Siemens Computers. Lucreaza in cadrul reprezentantei din Bucuresti inca de la venirea Fujitsu Siemens Computers in Romania, primul job fiind acela de Sales Manager, iar din iunie anul trecut este Country Manager. Respinge ideea de confort pe care cel putin teoretic l-ar putea oferi aceasta pozitie.
"Primul loc pe podium nu este atat de confortabil, este rezultatul unei munci sustinute, al unor idei de business foarte bune pe care le-am aplicat, al unei strategii clare, a unor parteneriate ferme si al unei politici de preturi agresive. Nu exista confort in piata de IT. Indiferent de pozitia pe care te afli, sunt o serie de concurenti care te ataca, iar daca esti pe primul loc, toti cei care sunt sub tine incearca sa copieze tot ce ai facut bun, aplica sau cel putin incearca sa aplice strategia si sa preia prima pozitie in clasament. Deci competitia este dura, iar concurentii cauta prin orice mijloace sa obtina o portiune cat mai mare din segmentul nostru de piata".
Profitul brut global inregistrat de Fujitsu Siemens Computers in 2005 a fost de 212 milioane euro, cu un venit de 6,65 miliarde euro, in crestere cu 12 la suta fata de anul precedent. Cat priveste reprezentanta din Romania, in anul fiscal 2005 veniturile au fost de 34,032 milioane de euro, ceea ce a reprezentat o crestere de 82 la suta fata de anul precedent, cand veniturile au fost de 18,7 milioane de euro.
De asemenea, reprezentanta din Romania este lider la categoria notebook-uri, cu 19.889 bucati vandute si o cota de piata de 21,5 la suta.
Pozitionarea remarcabila inregistrata pe acest segment de piata este