Una dintre cele mai banoase afaceri din Romania a devenit refacerea sau construirea de drumuri. La Cluj, venirea la Putere a Aliantei PNL-PD si castigarea alegerilor locale de catre presedintele PD, Emil Boc, a adus o abundenta de fonduri. Insa acolo unde sunt bani apare intotdeauna si zanzania. Una dintre cele mai costisitoare afaceri este realizarea unei centuri de ocolire a orasului.
Ministerul Transporturilor si Primaria Clujului au propus o varianta mult mai scumpa decat o varianta initiata de Consiliul Judetean. In paralel cu investitiile in centura de ocolire, valoarea terenurilor de pe traseu va creste exponential.
O centura, doua variante
Lucrarile la centura ocolitoare Cluj-Est vor incepe in aceasta toamna. Varianta aleasa de ocolire a orasului a fost cea propusa de catre Primaria din municipiu. Potrivit secretarului de stat PD in cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Constantin Dascalu, aceasta ar avea o serie de avantaje fata de varianta propusa de Consiliul Judetean Cluj.
Spre exemplu, varianta propusa de Primarie nu are raze de curbe mai mici decat 40 de metri, iar cea a Consiliului Judetean avea si raze de 25 de metri, adica unele curbe mai stranse.
Un alt dezavantaj al centurii Consiliului Judetean era si acela ca ar fi trecut prin trei localitati, ori scopul construirii unei centuri este tocmai acela de a scoate traficul greu din localitati, spune Constantin Dascalu.
Centura va avea o lungime de 18,6 kilometri. Lucrarea cuprinde doua poduri si patru viaducte. De asemenea, vor fi construite si cinci parcari, doua de cate 120 de metri si trei de cate 60 de metri.
Vor exista si doua noduri rutiere la Sanicoara si la Valcele a caror valoare este de 14,5 milioane de eu