(Foto: )
Unii oameni de afaceri romani au dovedit - in ultimii 17 ani - ca au imaginatie cand vine vorba de exploatarea contractelor cu Statul. Presa a prezentat numeroase “furturi cu acte” ale unor obiective importante (hoteluri, fabrici etc.), rezultat al unor privatizari sau contracte masluite.
ZIUA de Cluj a descoperit, insa, o afacere dintre societatea clujeana Aviatrans SRL si Aviatia Utilitara Timisoara SA, care s-a lasat cu acapararea de catre Aviatrans a peste 8.000 de metri patrati din suprafata Aeroportului Cluj, reprezentand “cale de rulare avioane si platforma parcare avioane”.
Schimbarea proprietarului s-a facut prin Biroul de Carte Funciara Cluj, o institutie demna de Dosarele X. Consiliul Judetean face demersuri in justitie pentru a trece terenul in proprietatea judetului Cluj, asa cum apare in Hotararea de Guvern 969 din 2002.
Unicul asociat al Aviatrans, gherleanul Liviu Oros, cere respectarea contractului cu Aviatia Utilitara si recunoasterea legalitatii intabularii pistei de aterizare.
Dupa promulgarea Hotararii de Guvern (HG) 969 din 2002 privind atestarea domeniului public al judetului Cluj, Consiliul Judetean (CJ), condus atunci de PSD-istul Gratian Serban, a avut surpriza sa constate ca nu-si poate intabula 8.344 mp, reprezentand o platforma a Aeroportului Cluj.
Motivul: dreptul de proprietate era inscris, din 2001, in Cartea Funciara (CF) pe numele societatii Aviatrans SRL din Cluj. Asadar, CJ a demarat un proces impotriva firmei pentru ca instanta sa dispuna rectificarea CF, adica inscrierea dreptului de proprietate a judetului Cluj, asa cum este scris intr-una din anexele HG 969.
In aprilie 2004, Judecatoria Cluj-Napoca a admis actiunea CJ, insa Curtea de Apel, prin judecatoarea Denisa Baldean, a tri