Romania va beneficia de 1.200 de kilometri de autostrada pana in 2012. Cel putin asa sustine ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, care spune ca vor exista trei etape de operare. "Urmeaza sa avem in diferite stadii de executie circa 380 de kilometri de autostrada in 2006, 540 de kilometri in 2007 si peste 800 de kilometri in 2008", a declarat seful MTCT.
Bucuresti - Brasov, 1,6 miliarde euro
Ministrul a declarat ca in 2007 vor incepe lucrarile si la centurile de la Arad, Timisoara si lucrarile pe tronsonul Cernavoda - Constanta de pe Coridorul IV Pan-European. Pe sectorul Deva - Orastie, de pe acelasi coridor IV, lucrarile vor incepe la sfarsitul acestui an, iar in 2007 sau 2008 la tronsonul Nadlac - Arad. Romania va incepe in acest an lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov, in valoare de 1,6 miliarde de euro, din surse bugetare.
Lugoj - Orastie, ultimul tronson din proiect
De asemenea, in acest an vor continua lucrarile la autostrada Brasov - Bors, de peste 415 kilometri, la care se adauga Autostrada Bucuresti - Pitesti, de peste 100 de kilometri, si Coridorul IV pe sectorul dintre Bucuresti si Constanta cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri. Totodata, se vor afla in executie alte tronsoane de pe traseul Coridorului IV / Pitesti - Sibiu - Deva - Orastie - Arad - Nadlac -Timisoara. Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Liviu Danboiu, a declarat pentru Rompres ca, pe acest coridor, in 2011, ar trebui finalizate urmatoarele: sectorul Nadlac - Arad, apoi, in 2009, tronsonul Arad - Timisoara, de pe acelasi coridor IV, Timisoara Lugoj se va finaliza in 2010, iar la tronsoanele Lugoj - Deva si Deva - Orastie se vor incheia lucrarile in 2011, respectiv 2010.
Probleme cu procedurile
"Circa 30 - 40 de kilometri de