Piata romaneasca a serviciilor funerare creste de la an la an, atat cantitativ, cat si calitativ. Asta nu inseamna ca a crescut rata mortalitatii, ci ca romanii acorda mai multa atentie acestui tip de servicii. Primii care au intuit acest “potential” al pietei au fost investitorii straini. In primul an in care a intrat in afacerea cu sicrie, Constantin Musescu a aflat ca, exact ca in orice alt business, exista sezon si extrasezon. Sunt unele perioade in care vanz
Piata romaneasca a serviciilor funerare creste de la an la an, atat cantitativ, cat si calitativ. Asta nu inseamna ca a crescut rata mortalitatii, ci ca romanii acorda mai multa atentie acestui tip de servicii. Primii care au intuit acest “potential” al pietei au fost investitorii straini.
In primul an in care a intrat in afacerea cu sicrie, Constantin Musescu a aflat ca, exact ca in orice alt business, exista sezon si extrasezon. Sunt unele perioade in care vanzarile sunt mai slabe, si altele in care sicriele se vand foarte bine. “Acum patru ani de zile, cand am auzit ca “incepe sezonul”, am ramas perplex. In lunile de vara, incepand cu luna mai, se inregistreaza vanzari foarte scazute. Incepand cu luna noiembrie, lucrurile se schimba. si se ajunge la un varf in luna decembrie, pe 31, si in ianuarie, pe 1-2. In saptamana Revelionului, chiar de pe 25 decembrie, vanzarile se tripleaza”, povesteste Musescu, directorul general al Robel Product, companie specializata in fabricarea de sicrie. De ce “creste piata” in lunile de iarna? “Mor mai multi oameni iarna. E frig, mor intoxicati cu gaze, aluneca pe gheata si isi sparg capul, le cad in cap crengi cu zapada, sunt mai multe accidente de circulatie...”, explica Ioan Ciocea, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale Funerare si Antreprenorilor de Pompe Funebre.