Televiziunile care vand publicitate pe piata din Romania au incasat anul trecut, net, o suma estimata la 170 de milioane de euro. Independent de acest venit, peste 100 de milioane de dolari au fost incasate din cablu, direct de la abonati. Aceste venituri sunt mai putin cunoscute. Capital estimeaza ca televiziunile care se distribuie prin cablu in pachetele de baza si care practica tarife cuprinse intre cativa centi si un sfert de dolar ajung sa incaseze un total de aproximativ
Televiziunile care vand publicitate pe piata din Romania au incasat anul trecut, net, o suma estimata la 170 de milioane de euro. Independent de acest venit, peste 100 de milioane de dolari au fost incasate din cablu, direct de la abonati. Aceste venituri sunt mai putin cunoscute.
Capital estimeaza ca televiziunile care se distribuie prin cablu in pachetele de baza si care practica tarife cuprinse intre cativa centi si un sfert de dolar ajung sa incaseze un total de aproximativ 110 milioane de dolari anual. Estimarea s-a bazat pe o evaluare a costurilor raportate de diversi operatori de cablu pentru un numar de aproximativ 20 de programe cu plata din pachetele de baza si tinand cont de faptul ca, pe 60% din piata de cablu, formata din cei doi mari UPC / Astral si RCS & RDS, se cumpara cam tot ce se poate. A reiesit astfel ca cei doi mari platesc in jur de 90 de milioane de dolari anual pentru programele pe care le difuzeaza.
Din punctul de vedere al unui cablist mic, cu cat mai putine programe platite, cu atat mai bine. Retelele rurale au, de regula, doar cinci-sase programe platite; de cele mai multe ori, cele doua programe din nisa documentarelor: Discovery si National Geographic, programul de muzica MTV si programele pentru copii Cartoon, Jetix sau Minimax. De asemenea, programel