Romanii au cheltuit anul trecut cu 69% mai mult pentru bunurile de larg consum fata de anul 2002, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piata GfK Romania. Potrivit studiului, dintre cele mai bine vandute bunuri alimentare, cresterea cea mai mare au inregistrat-o iaurturile cu fructe cu un ritm de pana la 985%, din 1998 in 2005. Consumul de margarina a scazut insa cu 20%, in aceeasi perioada, iar ciocolata s-a vandut fara cresteri semnificative. Cafeaua macinata a inregis
Romanii au cheltuit anul trecut cu 69% mai mult pentru bunurile de larg consum fata de anul 2002, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piata GfK Romania.
Potrivit studiului, dintre cele mai bine vandute bunuri alimentare, cresterea cea mai mare au inregistrat-o iaurturile cu fructe cu un ritm de pana la 985%, din 1998 in 2005. Consumul de margarina a scazut insa cu 20%, in aceeasi perioada, iar ciocolata s-a vandut fara cresteri semnificative.
Cafeaua macinata a inregistrat o crestere a consumului de 39%, in 2001 fata de 1998 si apoi, o crestere de 64% in 2005, in acest timp inregistrandu-se si o modificare a ponderii cafelei preambalate, in preferintele cumparatorilor de la 20% in 1998, la 46% in 2002, ramanand in continuare cu o pondere asemanatoare, in jurul a 45%. In acest rastimp, cafeaua boabe a fost vanduta cu 36% mai putin, in 2001 fata de 1998, dupa care a inregistrat o tendinta ascendenta, astfel ca anul trecut consumul l-a depasit pe cel din 1998, cu cinci procente.
Consumul de bauturi racoritoare a inregistrat cresteri generalizate, sucurile necarbonatate confruntandu-se chiar cu o solicitare din ce in ce mai substantiala, cu pana la 292% mai mare in 2005, fata de 1998. Apa minerala a atins plusuri de 65%, in 2001 si 94%, in 2005, iar berea de