- La nivel mondial, industria vanzarilor din usa in usa genereaza 100 miliarde de euro anual
- Vanzarile directe, inca la inceput la noi, aduc deja venituri ametitoare la bugetul companiilor. Potrivit specialistilor, intre 200 si 300 milioane de euro in 2005
- Produsele preferate de romani sunt suplimentele nutritionale si cosmeticele, care se ridica la 35% din volumul total de vanzari, urmate de produsele de uz casnic, cu o pondere de 14%, si de asigurarile de viata de 11%
Industria vanzarilor directe in Romania este, de cativa ani, in plina expansiune. Asociati de publicul larg, la inceput, unei structuri piramidale suspicioase, multi distribuitori castiga acum din aceasta afacere mai mult decat salariul mediu pe economie. Companiile care au facut afaceri de milioane de dolari in Occident se extind si se bucura de cresteri spectaculoase pe piata romaneasca.
Conform statisticilor realizate in primele trei luni ale acestui an de World Federation of Direct Selling Associations (Federatia Mondiala a Vanzarilor Directe - WFDSA) , organism care monitorizeaza activitatea de vanzari directe in mai mult de 50 de tari ale lumii, valoarea industriei de vanzari directe depaseste, la nivel mondial, 100 miliarde de dolari. In plus, aproape 60 milioane de persoane din intreaga lume incearca, prin vanzarile din usa in usa, sa castige venituri suplimentare, care ajung de multe ori la sume cu multe zerouri in coada.
Cea mai importanta contributie la aceasta valoare a pietei o au Statele Unite, cu 29,9 miliarde de dolari generati de vanzarile directe si 13 milioane de persoane implicate in sector. Locuri fruntase ocupa si Japonia, cu cei 23 miliarde de dolari din vanzarile directe si doua milioane de persoane implicate, Coreea 8 miliarde dolari si 4,6 milioane de angajati, Brazilia, cu o valoare a pietei de 5 miliarde de dolar