buni, proşti, incompetenţi, deştepţi. Acesta nu constrânge, ci convinge. Se simte bine în clasă, în prezenţa elevilor, zâmbeşte, dacă greşeşte, nu-i este teamă să-şi ceară scuze, buni, proşti, incompetenţi, deştepţi
. Acesta nu constrânge, ci convinge. Se simte bine în clasă, în prezenţa elevilor, zâmbeşte, dacă greşeşte, nu-i este teamă să-şi ceară scuze, evaluează corect şi obiectiv progresul elevilor, creează în clasă un mediu care favorizează dezvoltarea stilurilor de învăţare. El nu devalorizează niciodată un elev şi promovează învăţarea valorilor morale. Consideră fiecare generaţie o nouă provocare, pentru care este necesar să dezvolte comportamente, abilităţi şi atitudini noi. Acesta ar putea fi învăţătorul prietenos", consideră Marcela Călineci. Învăţătorul este cel care se va confrunta cu micuţii... mai liniştiţi, mai năzdrăvani, mai creativi, mai anxioşi, mai puşi pe şotii, mai conformişti, mai disciplinaţi, mai motivaţi să înveţe lucruri noi… şi lista poate continua. Consilierul şcolar spune că "nu aceste etichete
sunt importante, ci identificarea nevoilor, promovarea unor activităţi care să conducă la conştientizarea calităţilor şi posibilităţilor acestora. Este de dorit să fie respectat principiul conform căruia fiecare copil este unic şi valoros în felul său, iar modalităţile de intervenţie, situaţiile de învăţare create, oră de oră, să-i determine pe copii să înveţe cu dragoste şi să le placă să vină la şcoală". Dacă pentru părinţi este dificil să aleagă dascălul, pentru cei mici este dificil să meargă la şcoală. "Se poate vorbi de o teamă de şcoală atunci când ei păşesc prima dată la cursuri - spune consilierul. Sunt tensiuni care apar ca urmare a fricii de necunoscut, a lipsei unor cunoştinţe despre: noua şcoală, colegi, cadrele didactice, clasa, disciplinele care urmează să fie studiate, temele pentru acasă, aşteptările părinţilor şi bu