Jocul violent pe calculator poate avea efecte negative asupra dezvoltării armonioase a fiinţei umane, în general, şi a adolescenţilor în special, care pierd ore în şir în faţa calculatorului.
O demonstrează un studiu privind agresivitatea indusă de jocurile pe calculator- efectuat de psihologul Ioana Ţărean, din Sighişoara, pe un eşantion de 90 de elevi de clasa a X-a de la două licee din municipiu. Au fost selectaţi elevi din rândul celor care erau obişnuiţi ai jocurilor pe calculator, context în care a reieşit că numărul băieţilor îl depăşeşte net pe cel al fetelor. 40 la sută din jocurile enumerate de subiecţii studiului ca fiind preferatele lor erau jocuri violente. Metoda statistică folosită a fost "testul chi patrat al gradului de omogenitate". Elevii, împartiţi pe trei grupe, au jucat pe calculator câte un joc violent, un joc cu mediuviolent şi un joc nonviolent.
În tot acest timp comportamentul lor a fost îndeaproape urmărit, mergându-se ulterior până la evidenţia gândurile şi sentimentele agresive "provocate" de expunerea la jocul violent. S-a constatat că după numai 30 de minute comportamentul elevilor a devenit mai agresiv: trânteau cu pumnul în masă, înjurau ş.a. Subiecţilor le-a fost aplicat apoi un chestionar care conţinea o povestioară: un personaj merge cu maşina, semaforul se schimbă pe roşu, şoferul opreşte brusc, din spate îl loveşte o altă maşină, iar între cei doi conducători auto stă să izbucnească un conflict. "Elevii trebuiau să continue povestea, iar diferenţa dintre cei care au jucat jocuri violente pe calculator şi cei care au avut jocuri nonviolente a fost netă: în cazul primilor , cei doi conducători auto imaginari se luau la harţă, în timp ce elevii care au jucat jocuri nonviolente au găsit variante de împăcare a şoferilor.
Cauză şi efecte
De altfel elevii au răspuns la mai multe întrebări, precum: Ce gândeşte