Piata de retail financiar-bancar urmeaza sa-si desemneze castigatorii si perdantii in urmatorii doi sau trei ani, sustin analistii. Institutiile de credit sau leasing mici fie vor trece pe segmente de nisa, fie vor fi inghitite de „pestii mai mari“, iar viitorul pietei de retail va apartine marilor retele.
„Pe piata sunt 29 de jucatori in plus (din numarul total de 39 de banci). Concurenta va creste in viitor, iar pana la urma va fi vorba de supravietuirea celui mai puternic“.
Pe de alta parte, „multe institutii de credit care si-au manifestat interesul pentru privatizarea BCR“, precum si perdantii din cursa pentru CEC vor dori sa intre pe piata, intr-un fel sau altul, crede Petru Rares, presedintele Institutului Bancar Roman.
De exemplu, banca franco-belgiana Dexia, o banca generalista care pune accent pe finantarea proiectelor de infrastructura municipale, a demarat deja operatiunile in Romania, desi a pierdut lupta pentru BCR si face parte din petitorii CEC.
GE Money sau Provident, finantatori nebancari prezenti deja pe piata central si est-europeana cu un succes remarcabil, au intrat deja pe piata romaneasca.
Totodata, aparitia retelelor de distributie alternative (sucursale bancare), a francizelor sau a brokerilor de credite mobili, a unor adevarate „magazine de credite“ (cu sedii proprii, dar si pe Internet) precum Ymax Premier, Creditlink sau Credit Store, reprezinta doar inceputul unei tendinte de specializare a pietei de retail si de diversificare a distributiei de produse bancare sau
de leasing in teritoriu. „Credem ca piata romaneasca va urma modelele altor piete din Europa Centrala si de Est integrate recent in Uniune, unul dintre aceste exemple fiind Polonia. In prezent, la Banca Centrala a Poloniei exista 44 de cereri de licenta din partea unor holdinguri financiare si bancare“, sust