- Economic - nr. 110 / 7 Iunie, 2006 Constructorii de masini, victime ale "caderii" industriilor pe care le deserveau! La ultima Adunare generala a UGIP Mures (Uniunea Generala a Industriasilor si Patronilor), una dintre problemele analizate a vizat si situatia societatilor constructoare de masini (altadata, o ramura de frunte a economiei muresene - n.n.). Or, ce a relevat "Informarea" UGIP Mures? Ca, in prezent _ la 16 ani de la Revolutie - , aceste societati se confrunta cu: lipsa de lucrari, ca urmare a penetrarii pe piata a unor firme straine. De ce? Datorita conditiilor impuse in mod premeditat in caietele de sarcini de catre beneficiarii centrali si locali, greu de angajat de constructorii nostri, acestia devenind subantreprenori, adevaratii executanti, dar incasand cu 30 % mai putin (de la firma care a castigat licitatia). Acestora li se adauga lipsa fortei de munca in unele meserii, cadrele de specialitate, in special maistri si tehnicieni, garantiile mari pe care le solicita bancile pentru credite s.a. Insa, pentru societatile constructoare de masini, problema principala o constituie absenta comenzilor, ca urmare a "caderii" celorlalte industrii pe care le deserveau, si, nu in ultimul rand, lipsa de perspectiva, din cauza dezinteresului guvernantilor fata de aceasta industrie, ca, de altfel, pentru intreaga industrie romaneasca! Veniturile UGIP, mai mici decat in 2004! Potrivit informarii din Adunarea generala, veniturile realizate in 2005 au fost cu cca 4.000 lei noi mai mici decat in 2004, ca urmare a necotizarii unor societati, ca: SC ROMCABL SA, SC OCTOGON SRL, SC TRANSCORIND SA, care au falimentat, si SC REMEX SA, SC PETROM SA, care nu au mai cotizat, ultima trecand din dispozitii superioare la noul patronat infiintat in domeniul gazelor naturale si al energiei. Concluzia? Una singura: daca se doreste, cu adevarat, ca economia sa prospere (nu doa