După ce, anul trecut, piaţa auto a crescut cu aproape 45%, în primele patru luni ale lui 2006, apetitul românilor pentru autoturisme s-a mai ponderat. Per ansamblu, vânzările în intervalul După ce, anul trecut, piaţa auto a crescut cu aproape 45%, în primele patru luni ale lui 2006, apetitul românilor pentru autoturisme s-a mai ponderat. Per ansamblu, vânzările în intervalul ianuarie-aprilie au avansat cu doar 4,6% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care segmentul maşinilor de import s-a apreciat cu circa 36%, iar cel al maşinilor autohtone a scăzut cu 15%. Cea mai bună dinamică au avut-o vânzările de autoturisme din clasa mini şi cea a maşinilor de lux, care au crescut cu 400%, respectiv 72% faţă de primele patru luni din 2005. Asta, în timp ce vânzările de autoturisme înscrise la aşa-numitele clase de volum (B şi C) au urcat doar cu 33%, respectiv 37%. Două modele au tras în sus întreaga clasă a maşinilor de lux. Este vorba despre Mercedes S Klasse şi Audi A8, singurele modele ale categoriei care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în primele patru luni. În perioada ianuarie-aprilie s-au vândut 55 de autoturisme Mercedes S Klasse, cu 243% mai multe faţă de anul trecut, şi 24 de unităţi Audi A8, în creştere cu 118%. Restul modelelor au marcat scăderi: vânzările de BMW Seria 7 au coborât cu 30%, iar Jaguar XJ - cu 50%.
Mercedes S Klasse a detronat pe BMW Seria 7 "Acest segment al limuzinelor este unul stabil, care creşte odată cu piaţa", spune Brent Valmar, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), care este şi directorul general al Porsche România. Anul trecut, modelul BMW Seria 7 era vedeta clasei limuzinelor. Anul acesta este rândul lui S Klasse. Analiştii pieţei auto explică schimbările de la un an la altul ale liderului de vânzări al segmentului de lux prin apariţia noilor modele. Dacă